The Folio Society

A The Folio Society 1947 óta ad ki gyönyörű könyveket, melyeket nem csak a történetért, hanem magáért a kivitelezésért is érdemes a kezünkbe venni: az illusztráció, a tipográfia, a papír és a kötés mind-mind különös figyelmet kapnak a tervezés során, így az olvasó valami igazán különlegeset vehet a kezébe…és onnan már csak a történetnek kell magával ragadnia.

Nem rég jelent meg egy tudományos-fantasztikus regényeket magába foglaló sorozat, melyben olyan regények kaptak helyet, mint a A sakál napja, a Némó kapitány és Az élet, a világmindenség, meg minden. A sorozat minden egyes darabjához készült egy saját tok is, kinyitva pedig eredeti illusztrációkat találunk, melyek sokszor a szöveggel egy oldalon jelennek meg. A sakál napja Tatsuro Kiuchi illusztrációival tűzdelt, a Némó kapitányhoz Jilian Tamaki, Az élet, a világmindenség meg mindenhez (mely Douglas Adams Galaxis útikalauz stopposoknak című ötrészes sci-fi „trilógiájának” harmadik része ) pedig Jonathan Burton készített illusztrációkat.

(source)The Folio Society has been publishing beautiful books since 1947. Not only do they have a great storyline but they are also are worth taking a look at because of their design. The illustrations, the typography, the paper and the binding were all planned and created with special care, so the readers can lay their hands on something extraordinary… From then on, only a catchy plot is needed.

A sci-fi series has recently been published, which includes novels like The Day of the Jackal; Captain Nemo; and Life, the Universe and Everything. Some of the novels have had their own casing made for them, and when we open them we can see original illustrations, often appearing on the same page as the text. The Day of the Jackal is decorated with the illustrations of Tatsuro Kiuchi; Captain Nemo comes with the drawings of Jilian Tamaki; and Life, the Universe and Everything (which is the third part of Douglas Adams’ famous five-part sci-fi “trilogy”, The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy) is accompanied by the illustrations of Jonathan Burton.

(source)