Ukrán védjegyek egy kötetben | IST Publishing

Ukrán védjegyek egy kötetben | IST Publishing

Az IST Publishing egy aprócska könyvkiadó Kijevben, amelynél szebbnél szebb kiadványok látnak napvilágot. Művészettörténet, filozófia és sok más egyéb témakörben válogathatunk köteteik közt, melyek közül aktuális kedvencünk az ukrán védjegyeket felvonultató. Nézzétek!

A kiadót Katerina Noszko, Anasztaszja Leonova és Borisz Filonenko indította útjára azzal a céllal, hogy minőségi és igényes kiadványokon keresztül mutassák be az ukrán művészet sokszínűségét. Az IST Publishing égisze alatt megjelenő könyvek nagy része ukrán nyelven íródik, de angol nyelvű kiadványokat is találunk webshopjukban. Nem feltétlenül csak artbookokkal foglalkoznak: művészettörténeti, művészetelméleti és művészetfilozófiai kiadványok is szerepelnek kínálatukban.

A három alapító tagon kívül négy további munkatárs dolgozik a kiadóban, de annak ellenére, hogy viszonylag kicsi csapatról beszélünk, könyveiket megtaláljuk a nagy európai könyvterjesztő, a  Motto Distribution virtuális polcain is, sőt, mi a brit Counter Print oldalán futottunk bele a „Znak. Ukrainian Trademarks 1960–1980” címet viselő kiadványukba.

Úgy tűnik, az utóbbi időben vonzzuk a márka- és védjegyeket (nem is olyan rég a Hungarian Logos Instagram-oldal munkásságáról írtunka szerk.), amit persze egy cseppet sem bánunk, sőt. A kétnyelvű, ukrán-angol könyvben az ukrán tervezőgrafika meghatározó fejezeteibe nyújtanak betekintést a szerzők, Uljana Bicsenkova, Nika Kudinova és Aljona Szolomadina, vagyis az U,N,A collective. Bár a kötetben az 1960 és 1980 között született, legizgalmasabbnak tartott ukrán vállalati arculatok jelennek meg, a téma összetettsége okán szó esik benne a huszadik századi avantgárdról és kortárs példákról is.

A kötet azon túl, hogy felvonultatja a legizgalmasabb logókat és azok tervezőit, kitér az arculattervezés történetének alakulására is, tanulmányok formájában. Az egyik ezek közül Rokasz Szutkaitisz írása, amelyben a Nyugat szovjet márkajelzésekre gyakorolt hatását tárgyalja – ebbe bele is olvashatunk az IST Publishing oldalán. A tanulmányból kiderül például, hogyan hatott az 1953-as Motorola televízió a vilniusi „Mokslas” kiadó 1975-ben kigondolt logójára, vagy hogy mennyire hasonló volt egy-egy gyógyszergyártó vállalat logója Bulgáriában, a Szovjetunióban és Svájcban.

Fotók: Makszim Bilouszov

IST Publishing | Web | Facebook | Instagram

továbbiak
It's called art | Printa
divat

It's called art | Printa

Natúr, törtfehér, bézs tónusokban és a föld színeiben pompázó, környezettudatos ruhadarabok: itt van a Printa új, őszi kollekciója, amely ezúttal is érdekes mondanivalót közvetít! Mint minden Printa termékben, az új kollekció darabjaiban is megjelenik a márkára jellemző szellemesség: tervezés közben Majoros Zita, a Printa alapítója az alkotói folyamat „mellékproduktumaiból” inspirálódott.
HIGHLIGHTS | Design Belarussziából
branding

HIGHLIGHTS | Design Belarussziából

Most, mikor a globális sajtó a Fehéroroszországban zajló eseményekre figyel, úgy gondoltuk, mi sem hallgathatunk – ahogy nem hallgatott Rufina Bazlova belarusz művész sem, aki a történéseket hímzések formájában örökítette meg. A piros-fehér színvilágú képeken a megszokott, tradicionális motívumok, madár- és emberalakok átalakulnak, s az idill helyébe sok esetben a kétségbeesés,
A hét kedvenc enteriőrjei_25
design

A hét kedvenc enteriőrjei_25

Hétről hétre megosztjuk veletek a legszebb, leginspirálóbb, legkúlabb enteriőröket, melyekre az elmúlt napokban bukkantunk. A szombati kávé mellé tökéletes szemcukorkák következnek, amelyekből saját lakásunkhoz is ihletet meríthetünk. Bájos nosztalgia Varsóban, minimál barlanghangulat Athénban – teljesen különbözű stílusú városi lakások az ősz első kedvencei között. Éles váltások és geometrikus vonalak [https://frameweb.