HIGHLIGHTS | Végtelen vakáció

Víz mellé vágyunk, ez nem is kérdés: csobbanni az úszómedencében, megmártózni a Balatonban vagy csak nézni a megunhatatlan vízfelszínt órákon át. Hallgatni a hullámverést, kacsák hápogását, a part mentén ciripelő tücsköket, bogarakat. Ha kiszakadni nem tudunk, meg kell elégednünk a betondzsungelben felállított párakapukkal, az aprócska oázist jelentő szökőkutakkal, egy fárasztó nap végén a hűsítő, hideg zuhannyal. Míg gyerekkorunkban ajándékként pottyant ölünkbe az önfeledt szabadság, addig felnőtt fejjel okosabban kell sáfárkodnunk az időnkkel, sokszor apró adagokban kell kiélveznünk azt, amit korábban nagy kanállal habzsoltunk – a nagybetűs vakáció csupán illúzió.

A nyarat ma már nem hónapokban mérjük, hanem teraszos estékben, amikor kikérünk még egy fröccsöt. Délelőttökben, amikor két megbeszélés között beiktatunk egy pisztáciafagyit. Délutánokban, amikor két Excel-táblázat között jár nekünk egy espresso-tonic. Reggelekben, amikor átpörgetjük az Instagramot, és messzi tájakra utazunk, legalább gondolatban. Tó, medence, tenger, naptej, homok és iszapszag, paprikás lisztben forgatott keszeg, szisszenő sörösdoboz, faágon száradó fürdőnadrág. Végtelen vakáció, fejadagokban mérve – ezt hoztuk most Nektek, Ukrajnától Brazíliáig.

Mayer Kitti

továbbiak
Bejártuk a Déli pályaudvart | Othernity
architecture

A Kortárs Építészeti Központ múlt vasárnapi „Othernity” sétájának helyszíne és így sorozatunk legújabb állomása a gyerekkori balatoni nyaralások várakozásokkal teli kezdetét és könnyes végét jelentő Déli pályaudvar. Ikonikus barna üveg, körpénztár és azok a véget nem érő lépcsősorok – sajnos, ma már rendkívül rossz állapotban. 13:45 – eszelős napsütés. A pályaudvar
EAST COMPASS | Kadaň, Csehország
east

Ezúttal picit messzebb, a német határ közelébe kirándulunk, egészen  a csehországi Kadaň városáig, ahol a történelmi óváros szépségei mellett egy bozontos mesehősről is lesz szó. A német határ közelében fekvő Kadaň városára akkor lettünk figyelmesek, mikor új arculatot kapott [https://hypeandhyper.com/korszeru-es-antik-varosarculat-kadan-csehorszag/]: a 18.000 lakost számláló cseh városnak
Budapest by Labrosse | II. János Pál pápa tér
digitális

Villámhárítós electric boogie-tól világrekord sejtosztódás a legfelsőn. Így az, hogy térbeli geometrikus formák lábakat növesztve futnak a megvadult gyerekek elől, már smafu. Pontban negyed hétkor narkolepsziás ájulásban a hosszú nyakú Csíkos úr. Közben fekete bikapata kopog a képzelt pepita patikaköveken. A karantén utolsó napja. Négyszintű boldogság a fővárosi Pápán. Labrosse