Az ókori asztronómia és a digital art találkozása | Aēsop Aromatique Candles

Az ókori asztronómia és a digital art találkozása | Aēsop Aromatique Candles

Első illatgyertya-kollekciójához elkészítette első saját kisfilmjét is az Aēsop kozmetikai cég. A kozmosz, az asztronómia és a mitológia ihlette videóban Mattis Dovier médiaművész működött közre.

Én az a típus vagyok, akit sosem ragadott igazán magával a médiaművészet – nem akartam még műélvezni is a monitor előtt. A karantén óta azonban minden megváltozott: idővel azon kaptam magam, hogy szívesen böngészem órákig a dreamscape-eket az Instagramon, vagy hogy örömmel adom át magam egy meditatív videóinstallációnak. Ott még ugyan nem tartok, hogy saját VR-berendezésem legyen, de ki tudja, mit hoz a jövő…

Az Aēsop márkával régóta szimpatizálok, az Aromatique Candles illatgyertya-kollekciójukhoz készített kampánnyal pedig, azt hiszem, love brand-dé nőtték ki magukat az szememben, hiszen mind a gyertyák, mind az ókor világa kedves a számomra, a video arthoz fűződő, új keletű vonzalmamról pedig az előző bekezdésben tettem vallomást. A három illatot tartalmazó kollekció megálmodója Barnabé Fillion parfümőr, az egyes gyertyák pedig egy-egy ókori asztronómusról kapták a nevüket.

Aganice (Aglaoniké) az első női csillagász volt az ókori Görögországban, aki mikor rájött, hogyan számíthatja ki a holdfogyatkozások idejét, azzal kábította az embereket, hogy ő parancsol a Holdnak… A róla elnevezett illat egy virágos, könnyű kreáció, átmenet a tavaszból a nyárba. A Callippus fantázianevű friss, citrusos gyertya nevét az ókor egyik legismertebb tudósáról, Kallipposzról kapta, a harmadik, földes illatjegyeket őrző Ptolemy pedig Ptolemaiosz előtt tiszteleg, aki a középkori kozmológiára is jelentős hatást gyakorolt.

Ehhez a koncepcióhoz érkezett Mattis Dovier párizsi médiaművész és Camille Legrand art director közös kisfilmje, mely egy ókori tengeri utazásra repít minket. A kisfilm  – melynek megtekintéséhez nyugodt környezetet és fejhallgatót javasolnak – képi világa egyszerre idézi Dürer metszeteit és az IBM pixeles monitorait. Nosztalgikusnak mégsem nevezném, talán épp azért, mert annyi korszakot sűrít egybe, hogy ezáltal az egyik ki is oltja a másikat.

Aēsop  | Web | Facebook | Instagram

Képek forrása: Camille Legrand (art direction)