Korántsem túlzó a kijelentés, hogy napjainkban a kreatív tipográfia egy újabb reneszánszát éljük. Míg az extravagáns, experimentális specimenek és betűcsaládok sorra gördülnek ki a betűmetszők gyártószalagjairól, újra és újra teszt alá vetjük írásos kultúránkat. Mi az, ami még felismerhető, olvasható?
Aktuális projektválogatásunkban most olyan céges példákat hozunk, melyek nemcsak reprezentálják ezt a tervezőgrafikai attitűdöt, hanem sokkal inkább a piaci kultúra elvárásainak eleget téve, új lendületet, megközelítést csempésznek ebbe az amúgy egysíkúnak mondható világba.
Legyen az csak egy kis módosítás vagy egy kis torzítás, a betű egészen addig marad betű, míg olvasható, értelmezhető. Az olvashatóság és olvashatatlanság által határolt mezsgyét ma már meglehetősen kiszélesítették, így bőven akad tér és felület a kreatív tervezésre.
Pár karakteres arculaton keresztül mutatjuk meg, hogy az ifjú grafikus generációk milyen eszközökkel csempészik lázadásukat és világlátásukat az irodai világ környezetébe!
algorist / drawing souvenirs | Moszkva, Oroszország
Natalia Radnaeva
WOLF – FUTURE APPLIED | Gliwice, Lengyelország
Mateusz Pałka
Symbol Studio
Mówi Warszawa | Varsó, Lengyelország
Rafal Jagielski
Recharger / Unwind | Montreal, Kanada
Caserne .
Etienne Murphy
Léo Breton-Allaire
Myosin | London, Egyesült Királyság
Dustin Holmes