Mitől jó egy plakát? Mindenekelőtt attól, hogy felhívja magára a figyelmet. De mégis mi kell ahhoz, hogy egy poszter vonzza a tekintetünket, megszólítson bennünket, figyelmet követeljen magának? Elég egy ütős vagy szellemes szlogen? Elég egy szokatlan vagy épp jól bejáratott betűtípus? És vajon mi a helyzet a termékkel, amiről a plakát szól?
Egy plakátnak ezer arca van, mert ezerféle üzenetet hordozhat. Eladhat egy terméket, egy életérzést, kommunikálhat egy közelgő eseményről, vagy egyszerűen csak gyönyörködtet, mert néha azzal is beérjük, nemde? A művészi intuícióval készült plakátok felülete tulajdonképpen vászon, egy felület, amelyen a tervező szabadon alkothat. A legtöbb plakát esetében a hordozófelület egyben közvetítőfelület is: kisebb vagy nagyobb felszín, amely információ átadására szolgál, ezt az információt pedig érhetővé kell tenni a szemlélő, az olvasó számára. És bár a művészi intuíció is felfogható egyfajta információként (ha úgy tetszik, üzenetként – nagyon is), a világ plakátjai – úgy általában – teljesen hétköznapi dolgokról mesélnek: színházi előadásról, koncertről, áhított ruháról vagy bútordarabról.
A kérdés csak az: hogyan? Mutatjuk a válaszokat Budapesttől Bristolig.
Mayer Kitti
designteoretikus
REKLÁMPOSZTEREK
POSTER DESIGN for Toldi klub | Budapest, Magyarország
Pápay Fanni
RETROSPEKTÍV POSZTEREK
Controller Poster Series | Marseille, Franciaország
Quentin Fevre
MINIMALISTA POSZTEREK
Work & Play | Buenos Aires, Argentína
Bernardo Henning
KONCERTPOSZTEREK
BM – Vol.02 | Lima, Peru
posters.blumoo _
BETŰTÍPUSPOSZTEREK
Typographic Posters | Bristol, Egyesült Királyság
Harry Richards