A szlovák fotóművész, Maria Švarbová mesterien bánik a posztszovjet miliő romantizálásával: keleti örökségünk esztétikája finoman dominál minden alkotásában, miközben a képek keserédes hangulata egy utópisztikus világba kalauzol el bennünket. Švarbová Two sides-ra keresztelt legfrissebb sorozatában ezúttal a perspektivikus látásmód és a többféleség egyidejű jelenléte figyelhető meg.
A fotósorozatot uraló bágyadt ambivalencia Švarbová sajátos vizuális kifejezőeszközeinek köszönhető, amelyek a szocialista érát idéző jellegzetességekből erednek. A minimalizmus, a brutalista építészet meghatározó nyitott terei, a színek dinamikája és a modellek érzelemmentes tekintetei együttes attribútumai az alkotónak, ezúttal viszont a víz és a tér optikai viszonyának érzékenységét is elénk tárja. A víz motívum rendszeresen visszatérő elem munkáiban, hiszen egyaránt kiemelkedő metaforikus funkcióval bír, másrészt pedig technikai segédeszközként tökéletesen megteremti a szimmetriához szükséges vizuális közeget.
Maria Svarbová | Web | Facebook | Instagram
Forrás: Behance
Ha gyanúsan ismerősek voltak Maria Švarbová munkái, az nem véletlen, ugyanis korábban többször is beszámoltunk a szlovák fotós aktuális és lebilincselő projektjeiről a Hype&Hyper oldalán.