Egy cég vagy szervezet vizuális identitása ma már megkerülhetetlen tényező. Ez régen is így volt, de az évek során egyre fontosabb és sürgetőbb lett az olyan vizuális nyelvezet kialakítása, amely a modern ember hektikus életéhez és intuícióihoz a legjobban optimalizált, magyarul a lényegretörő és világos információátadást szolgálja. Az ilyen identitás kiváló alapja egy jellegzetes betű és szín találkozása.
Tulajdonképpen bármi lehet arculat, ami karaktert és információt hordoz önmagában. Karaktert, amely azonos az arculat tárgyával, a szerveződéssel, illetve jól közvetíti annak mondanivalóját, az információt. Az utóbbi időben a közép-európai országok tervezőire is nagy hatással van a svájci és skandináv grafikai irányzat, mely kiválóan alkalmas az említett optimális piaci nyelvezet elérésére.
Egy letisztult, de nagyon karakteres tipográfia a Futura és a Helvetica betűk megjelenésétől kezdve alapkelléke minden arculatnak. Ez az igény mára már odáig fajult, hogy egyes brandek csak egy domináns betűre és színre építve érik el céljaikat. Mostani projektválogatásunkban ilyen és ehhez az eszményhez hasonló megoldásokat sorakoztatunk fel Oroszországtól Spanyolországig.
BEAT FILM FESTIVAL | Sziktivkar, Oroszország
Rogyion Plehov
CRSA Architects | Salt Lake City, USA
Powell— Studio©
ESACOUNIT | Gdynia, Lengyelország
247 Studio
Zuza Rogala
Bartosz Kruszyński
Brilla | Heredia, Costa Rica
. DEBUT .
Talent for a Better Society Branding | Barcelona, Spanyolország
Xavier Esclusa Trias