Sajátos kifinomultsággal nyúl a régihez, miközben természetes eleganciával ruházza fel az új idők trendjeivel – talán így lehetne jellemezni a Loft Kolasiński stúdió munkáját költőien. A Varsóban, Szczecinben és Berlinben egyaránt dolgozó stúdió portfóliójában enteriőr- és bútortervezés szerepel, amiket nagy szeretettel ötvöznek projektjeikben. A Loft Kolasiński munkái közül mutatunk be három igazán különleges alkotást, amelyek a mi szívünkbe is gyorsan belopták magukat.
Penthouseban keveredő idő
A stúdió egyik friss és igazán sikeres projektje egy penthouse lakás belsőépítészeti koncepciója volt, amelyet a tavalyi év legjobb projektjeként jegyez az Archilovers építészeti és enteriőrdesign közösségi platform. A varsói penthouse többek között azért különleges, mert egy 1912-ben felújított bérház kiegészítéseként épült, így nem meglepő, hogy a modern, letisztult elemek keverednek a finom, polgári lakások adta terekkel, illetve a huszadik századra hajazó bútorokkal. A Loft Kolasiński stúdió által tervezett darabok többször is visszaköszönnek az enteriőrben a komódoktól a tükrökön át egészen a fürdőszobabútorokig. Továbbá olyan nagy klasszikusok darabjai is helyet kaptak, mint az Overgaard & Dyrman, Aksel Bender Madsen, Verner Panton ikonikus székei vagy Edmund Homa fotele. A díszítőelemek között pedig Igor Mitoraj szobra és Leon Tarasewicz festménye is megtalálható.
A Bauhaus eklektikája
2021-ben a Loft Kolasiński stúdiót kérték fel egy tipikusan Bauhaus-villa, a konstancin-jeziornai ház átfogó belsőépítészeti megtervezésére. A fő cél a Bauhaus-esztétika megtartása volt az 1950-es és 1960-as évek modernizmusára hivatkozva. Az 1936-ban épült villa renoválása után a belső terek teljesen üresek maradtak, így szükséges volt kialakítani többek között a lépcsőházat, kandallót vagy konyhát. A projekt egyik legnagyobb kihívása pedig a több tízezer könyvből álló gyűjteménynek szánt könyvespolc megtervezése volt. A stúdió emellett több bútort is maga tervezett, amelyek közül az egyik legkülönlegesebb a brazil punk állólámpa. Az enteriőr titka abban rejlik, hogy minden részlet precízen kigondolt, stílusban passzoló kiegészítőket rejt, így kaptak helyet többek között Le Corbusier, Yoko Ono vagy Maria Chomentowska munkái is.
A japán és a brazil modernizmus hatásai
A stúdió 2019-es projektje egy 1923-ból származó szczecini ház belsőépítészeti rekonstrukciója volt. A megrendelők kérése elsősorban az volt, hogy a ház klasszikus felosztását gondolják újra, így született meg a tágas és nyitott alsó szint. Másrészt pedig az egész ház a Wabi-sabi filozófiát képviseli, így számos természetes anyag bukkant fel a felújítást kísérő munkafolyamatokban és a végeredményben. A falakat agyagvakolattal vonták be, a földszinti tűzhely kézzel készített csempéből készült, a konyhai padlólapok pedig 1923-ból származnak. A designban a japán és a brazil modernizmus hatásai dominálnak, de a tárgyak között fellelhetőek európai származású tervezések is, például a gyapjúszőnyeget 1969-ben egy lengyel városban, Kowaryban gyártották.
Fotók: Joel Hauck