Mély érzelemvilág és társadalmi problémák, szürreális elemekkel társítva. Buda Flóra Anna nagy sikernek örvendő Entropia című diplomafilmje után most a legújabb, 27 – My Last Day at Home filmtervén dolgozik, amellyel elnyerte az Annecy filmfesztivál MIFA pitch fórumának Ciclic-díját. Mutatjuk!
Flóra két éve végzett a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Animáció mesterszakán. Entropia diplomafilmjével több nemzetközi fesztivált bejárt már, mint az Anifilm Třeboň vagy a 43. Hong Kong International Film Festival (HKIFF), és a 69. Berlinale versenyprogramjába is bekerült, ahol a legjobb rövidfilmért járó Teddy-díjat is elnyerte. Jelenleg a viborgi Open Workshop animációs rezidencia program keretén belül dolgozik legújabb, 27 – My Last Day at Home című kisfilmjén.
Munkáiban fontos szerepet kap az önreflexió, a megismerés és a személyes tapasztalatok mozgóképekké alakítása. Az Entropiához hasonlóan, a 27 – My Last Day at Home is mély érzelmi világot jelenít meg, személyes ihletettséggel. Kissé szürreális hangulata mellett itt azonban egy – némi humorral és iróniával társított – realisztikusabb alkotás létrehozása a cél.
A történet középpontjában a 27 éves, önmagát kereső Alice áll, aki még mindig a szüleivel él. A gyerekszoba négy fala fojtogatóan hat rá, ezért szélsőséges életmóddal kompenzál. Születésnapján, egy átmulatott éjszaka után ittasan kerékpározik haza, amikor balesetet szenved. Alice ezt követően egy gyönyörű réten ébred, ahol intim viszonyba kerül egy rendőrpárossal. Később azonban kiderül, a lány egy rövidebb ideig tartó kómába esett, és amikor felkel, döbben rá, ideje felelősséget vállalnia önmagáért, és lépéseket tenni a saját szabadsága érdekében. A valóság és a képzelet két síkján futó történet a budapesti lakhatási válság, a kulturális-társadalmi-gazdasági okokból kitolódó felnőttkor, valamint az intimitás és a szexualitás problematikáját feszegeti.
A kisfilm megalkotásához Flóra egy festőibb, elmosódott képi világot hozott létre, ahol a valóság és a képzelet vizuálisan is jól elkülönülnek egymástól.
„Az Entropiában a hús szín egyike volt azoknak az eszközöknek, amelyek arra szolgáltak, hogy összekössem a filmben megjelenő három világot. Egyszerre erotikus és nyers is. Ez a kombináció ugyan előfordul a 27 – My Last Day at Home esetében is, ennek a palettája mégis differenciáltabb. Azok a jelenetek, melyek a valóságot ábrázolják sötét árnyalatúak és 4:3 képarányban készülnek, kihangsúlyozva a főhős klausztrofóbikus élethelyzetét. Ezzel kontrasztban a fantáziavilág 21:9-es szélesvásznú beállításban készül, világos és pasztell színárnyalatok jellemzik, amelyek a szabadság érzetét keltik” – részletezte az alkotó.
A film még előkészítési fázisban van, a tervek szerint jövő tavasszal lesz látható végleges formájában. Mi már nagyon várjuk!