Copy Victoria Yakusha új limitált tárgyegyüttesével  tiszteleg Ukrajna előtt

Copy Victoria Yakusha új limitált tárgyegyüttesével tiszteleg Ukrajna előtt

Victoria Yakusha ukrán származású tervező, művész és építész a művészi ellenállás egyfajta formájaként új limitált kollekciójával tiszteleg Ukrajna előtt. A Stepping on Ukrainian soil (Ukrán földre lépni) című limitált tárgyegyüttes darabjai a tervező korábbi munkáit meghatározó természetes és fenntartható anyagokból készültek. A Design Miami/Basel 2022 kiállításon bemutatott munkák az év Best Curio Show elismerését is elnyerték.

A tervező alkotói filozófiája az úgynevezett live design, vagyis az élő design szemlélete köré épül: alkotásainak középpontjában a föld és az etnikai gyökerei állnak. Ugyanezt a filozófiát követi legújabb, Stepping on Ukrainian soil névre hallgató limitált kollekciója is, amely által az ukrán tervező szülőföldjéhez való kötődését hangsúlyozza. A kollekció darabjai az ukrán állampolgárok egyedi kapcsolatát kívánják feltárni „az ukrán földdel – annak szellemével, történelmével és erejével” – emelte ki a tervező.

A Stepping on Ukrainian soil tárgyegyüttes részeként Victoria Yakusha egy kétméteres, kézzel szőtt faliszőnyeget, és egy sor állatszerű padot és zsámolyt készített. Előbbi a Zemlia (jelentése föld) elnevezést kapta: a gyapjúból szőtt, réteges textúrájú faliszőnyeg Ukrajna fekete földjét, a csernozjomot jelképezi, míg a hosszú, köldökzsinórszerű szálai az ukrán nép és földje közötti ősi kapcsolatot. Victoria Yakusha már a kezdetek óta beépíti munkáiba a különböző ukrán kézműves mesterségeket: ez a Zemlia elkészítésében sem volt másképp, ugyanis annak létrehozásához a tervező az úgynevezett lizhnykarsztvo ukrán ősi technikát használta, amelyet saját kreatív megközelítésével társított.

A tárgyegyüttes további darabjait a tervező a Volyky (jelentése szabadság) és a Duzhyi (jelentése erős) elnevezésekkel illette. Előbbi egy állatokra emlékeztető absztrakt formát öltő, fekete és fehér textúrájú padokból áll, amelyek Victoria Yakusha egyik jellegzetesen használt anyagából készültek: az úgynevezett ztista (jelentése „tésztából készült”) alapanyaga agyag, széna, újrahasznosított papír és más természetes anyagok keverékéből áll. Szintén ebből a jellegzetes alapanyagból készültek a Duzhyi nevű fekete-fehér zsámolyok is, amelyeket markánsan ívelt formák jellemeznek, és formavilágukkal a szilárd talajt testesítik meg.

A limitált kollekció darabjait a FAINA Galéria, Antwerp képviseli.

Fotók: Tijs Vervecken

Forrás: Sajtóközlemény

továbbiak
Bejártuk az OTP toronyházat | Othernity
architecture

Bejártuk az OTP toronyházat | Othernity

Érdekes jelenségként emelkedik ma is Krisztinaváros frekventált pontján az OTP toronyház, mely építésekor igencsak felkavarta maga körül a megszokott állóvizet. Van, aki ki nem állhatja, és van, aki szerint több ilyen modern lakóépület is ráfért volna Budára (legalábbis ez volt a terv). Kopolit üveg, türkiz csempék és páratlan kilátás tizennégy
Megszületett az első blokklánc alapú építészeti kezdeményezés | TAB 2022
design

Megszületett az első blokklánc alapú építészeti kezdeményezés | TAB 2022

A 6. Tallinni Építészeti Biennálé (TAB 2022) elindította a platformot, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy részt vegyenek az iheartblob által tervezett Fungible Non-Fungible Pavilon tervezési folyamatában, vagyis a TAB 2022 installációs programjának nyertes javaslatában. A javaslat a lassúság fogalmára összpontosít, igazodva a nemzetközi kiállítás fő kurátori témájához: Edible.
KEDDEN KÉTSZÁZ – Kedvezményes kiállítások a Műcsarnokban
art

KEDDEN KÉTSZÁZ – Kedvezményes kiállítások a Műcsarnokban

A Műcsarnok minden egyes kiállítása július 26-tól augusztus 16-ig, keddenként, a KEDDEN KÉTSZÁZ kezdeményezés keretében, 200 Ft-ért látogatható! A Műcsarnok jelenleg futó kiállításai: • Közös tér | II. Ipar- és Tervezőművészeti Nemzeti Szalon 2022 • A fény metamorfózisa | Borza Teréz kiállítása • 11. Groteszk Triennálé | Nemzetközi Groteszk Képző- és Iparművészeti Kiállítás Közös tér | II.