Gregory Orekhov orosz szobrász és építész megrendelője ezúttal a saját kislánya volt. Agatha egy szabadtéri játszóházról álmodozott, ahová elvonulhat a világ elől, de fantáziátlannak találta a meglévő formákat. Művész apukája ezért a szobraiban már többször feldolgozott tojás alakhoz nyúlt vissza.
A tojás véleménye szerint ugyanis a legtökéletesebb forma az építészet és az arányok szempontjából, mert nincs benne semmi felesleges. Ugyanakkor a legősibb vallási szimbólum is: az újrakezdés, az újjászületés és a végtelenség vizuális jelképe. „Amikor belép az ember, lehetőséget kap arra, hogy megtapasztalja a ‘születés előtti életet’. A külsőleg törékeny, de mégis szilárd struktúra védelme alatt érintetlen csendben találja magát, amitől a mai megavárosok megfosztják lakóikat” – nyilatkozta Orekhov a tojásházról, aminek a továbbgondolása nemcsak a gyerekeknek, hanem a felnőtt korosztálynak is menedék lehet.
Gregory Orekhov | Web | Instagram
Fotó: Ivan Erofeev
Forrás: Designboom