Alkot az ipszilon – Batykó Róbert és Keresztes Zsófia önálló kiállítása Budapest szívében

Alkot az ipszilon – Batykó Róbert és Keresztes Zsófia önálló kiállítása Budapest szívében

Az acb Galéria legfrissebb kiállításai között két olyan kortárs magyar képzőművészt ismerhetünk meg, akikkel igazán érdemes képbe kerülni. Az Y-generációs alkotók munkáival izgalmas vizekre evezhetünk: míg Keresztesit monumentális, nőiséget megtestesítő mozaikszobrai jellemzik ezúttal egy kis csavarral kiegészülve , addig Batykó egy élénk színű, konzumerista elemekre épülő papírkollázs sorozatot mutat be. Mindketten valami újat láttatnak magukból, alkotásaikkal pedig olyan kortárs képzőművészeti kísérletek születnek, amik üdítően felpezsdítik a hazai szcénát.

Every Bite is a Story | Batykó Róbert

Mekis papírdoboz, vinyl borító és gyógyszercsomagolások cafatjai - Batykó Róbert mindezeket a legújabb kollázssorozatában hasznosította újra, és játékos figuralitásával egészen új értelmet adott nekik. Korábbi festményeihez és digitális munkáihoz képest most egy kissé új irányt vett, és vicces, mégis elgondolkodtató vizuális kontextusokat teremt a fogyasztói kultúra egy-egy eleméből, színes, geometrikus, papírkivágásos formáival felruházva őket. Batykó mini ciklusaiban foglalkozott már kamion hátsóajtók absztrakt mintáival vagy éppen utcán talált szeméttel is. A néhány napja lezárult a debreceni MODEM által szervezett Új közvetítések című kortárs magyar Y-generációs alkotókat felsorakoztató csoportos kiállításon több művét is bemutatták.

Fruits of Persistence | Keresztes Zsófia

Bár az acb-ben először állít ki, generációjának egyik nemzetközileg is ismertebb művészeként számos helyen találkozhatott vele a közönség, Lyontól kezdve, Vilniuson át egészen a Velencei Biennálé Magyar Pavilonjáig. Az onnan hazahozott mozaikos, szecessziót és szürrealizmust vegyítő robusztusabb plasztikái a Ludwig Múzeumban láthatóak. Feminin, fiktív törzsi kulturális elemekből, totemekből és bibliai utalásokból építkező stílusa teszi különlegessé látványos szobrait.

Jelenleg a két mini kiállításon kívül egy harmadik is megtekinthető az acb Plusban, ahol Kelemen Károly festőművész kilencvenes évekbeli műveiből találunk egy válogatást. Egyedi, mackós posztmodern világát ismerhetjük meg a ’Lázadó festékek’ című kiállításon.


A kiállítások ingyenesen látogathatóak 2023. február 24-ig.

Fotók: acb Galéria

acb Galéria | Web | Instagram | Facebook
Keresztes Zsófia | Web | Instagram | Facebook
Batykó Róbert | Web | Instagram | Facebook

továbbiak
Megformálni kézzel, amit az élet sugall – Behind the scenes: Gyalog Eszter és Lukács András kerámiakészítők
lifestyle

Megformálni kézzel, amit az élet sugall – Behind the scenes: Gyalog Eszter és Lukács András kerámiakészítők

Van, aki fogékonyabb arra, ahogy az élet terelgeti, más kacifántosabb úton jut el a neki megírt sorsig. Azonban amikor a helyünkön vagyunk, hirtelen formát ölt minden – néha akár agyagból. Ismerd meg Gyalog Eszter és Lukács András (Luki), a Marēk kerámiaműhely alapítóinak történetét. Nem is olyan régen, szinte még egy másik
A jövő innovatív növénytermesztése | Interjú Rácz Grétával, a Rotower alapítójával
lifestyle

A jövő innovatív növénytermesztése | Interjú Rácz Grétával, a Rotower alapítójával

Automatizált növénytermesztés, amelyhez még termőföldre sincs szükségünk? Rácz Gréta és édesapja, Rácz Sándor fejlesztették ki azt az egyedülálló rendszert, amely számos égető kérdésre adhat választ az agráripari szférában. Innováció, tudásszomj, eltökéltség és fenntarthatóság – ez jellemzi a Green Drops Farm csapatát. Történetük kezdetén Gréta nagyszülei hagyományos, szabadföldes technológiával termeltek zöldségeket otthoni
A Berlinalén debütál Sean Penn ukrajnai dokumentumfilmje
lifestyle

A Berlinalén debütál Sean Penn ukrajnai dokumentumfilmje

Versenyen kívül mutatják be februárban a Berlini Filmfesztiválon a Superpower című filmet. A háború kitörése után bejárták a világot Sean Penn kommentárjai, aki épp Ukrajnában tartózkodott, hogy egy filmet készítsen Zelenszkij elnökről, amikor a háború kirobbant. A tervezett dokumentumfilm így valami egészen másba és sötétebbe fordult át: az Aaron Kaufmannal