Neszmélyi Réka munkáival már több alkalommal is találkozhattatok, hiszen a nagy népszerűségnek örvendő Bánki-tó fesztivál arculatterve is a nevéhez fűződik. Ezúttal a letisztult vizuális megjelenésű, könnyen érthető és szerethető METRONOM társasjátékot mutatjuk be nektek.
Réka már régóta nagy rajongója a társasjáték műfajának; mindig érdekelte, hogyan lehet egy szabályt tervezéssel és a grafika eszközeivel használhatóvá, ugyanakkor izgalmassá is tenni.

A METRONOM játék tartozékait és csomagolástervét Möntör Máté, zenész megrendelésére készítette el. Ahogy a játék neve is utal rá (a metronóm a zenében használatos tempójelző mérőeszköz) egy zenei ismeretterjesztő társasjátékról van szó, amelynek célja, hogy oktatási segédeszközként játékosan adja át a kért ismeretanyagot különböző zeneiskolákban például.


A játék vizuális megjelenése a kottából és hangszerek formavilágából inspirálódik; a megalkotott minták mindegyike funkcionális szereppel bír, amelyek segítik a játékszabály megértését.
„Nagyon szerettem volna elrugaszkodni az oktatóanyagok világától és egy könnyen kezelhető, egyszerű és nem utolsósorban jól sokszorosítható, költséghatékony megoldást találni. A tervezés során célként fogalmazódott meg bennem, hogy a játék csomagolását és a kellékeket olyan formában vonjam össze, hogy a lehető legkevesebb elemből lehessen felépíteni a játékterületet. Így jött az ötlet, hogy maga a csomagolás legyen a játéktábla” – mondta el Réka.

De hogyan kell játszani a METRONOM-al? Minden játékos kap egy színes korongot, amellyel a kérdés, bónusz és csapda kártyák mentén tud haladni a pályán. Különböző mezők jelzik, hogy milyen kártyát húzhat fel az adott játékos; a gitár és zongorabillentyűkből átalakított ikonok jelölik a csapda és bónusz kártyákat, az 5 vonalból felépülő mező pedig a kérdéskártyát rejti. A kérdéskártyáknak 1, 2 illetve 3 kottasorral jelölt nehézségi fokozatai is vannak, amelyekhez pontszámok is társulnak, így alakítva ki a versenyhelyzetet a játék során.


Réka további izgalmas munkáit a Behance-oldalán tudjátok megtekinteni.
Fotó: Máté Balázs
Megrendelő: Möntör Máté
Neszmélyi Réka | Behance