Egy alkalmazás, amely illusztrációkkal segít rögzíteni az idegen nyelvű szavak és kifejezések jelentését: íme a Nimbus, amelynek vizuális megjelenését Stocker Alíz álmodta meg.
Alíz tanulmányai során szembesült azzal, hogy tényleg sokan küszködnek a nyelvtanulással. A tervező elmondása szerint neki nem volt rossz tapasztalata a nyelvoktatás terén, de az iskolán kívül is sokat nézegette a gyermekeknek szánt képes anyagokat: az egyik ilyen könyv adta a Nimbus inspirációforrását is. „Szerintem az online oktatás előtt is sokan ütköztek nehézségekbe: kevésnek tartják például a nyelvórák számát, azok intenzitását, valamint az élő beszéd gyakorlásának hiánya is szintén általános probléma. Mivel ilyen hamar unalmassá, terhessé válik a nyelvtanulás, sokaknak már később se lesz kedvük vagy energiájuk folytatni, így egy nyelvvizsga elsajátítása egyre távolabbinak tűnik. Persze a nyelvtudás nem csak a papír miatt fontos, hiszen anélkül is örömöt tud okozni, ha valamilyen idegen nyelven sikerül megértetnünk magunkat, ami ma már alapkövetelmény” – jegyezte meg Alíz.
A diplomamunkaként megalkotott Nimbus koncepciója lényegében a már fentebb is említett képeskönyvből indult ki, ami tulajdonképpen egy képszótár volt, ahol különböző rajzokhoz társították azok jelentését magyar és angol nyelven is. Ez a megoldás tulajdonképpen egy elterjedt ötlet, ami hasznos eszköze lehet egy nyelvtanulással küzdő gyereknek. Alíz a könyv lényegét szerette volna egy alkalmazás formájában is átültetni, valamint olyan funkciókkal kiegészíteni, amelyek a könyv médiumán túlmutatnak: ilyen lehet például a közös játék a barátokkal vagy a személyre szabott feladatok is. Így jött létre a Nimbus nyelvtanuló applikáció ötlete, ami tulajdonképpen egy interaktív képszótárként működik.
Az alkalmazás elnevezése latin eredetű, ami felhőt és kissé átvitt értelemben a kivívott tekintélyt jelenti: „a Nimbus kifejezéssel arra a jelenségre kívántam utalni, amikor valamit hirtelen megértünk, egyszerre világossá válik a dolog” – emelte ki Alíz.
A tervezőtől azt is megkérdeztük, hogy az általa elképzelt applikáció működése miben különbözne a piacon már megtalálható versenytársakétól. „Az egyik ilyen fő funkció az a vizualitáson alapuló feladatok, valamint hogy az applikáció a korosztályok és a nyelvi szint szerint rakja össze a feladatot a felhasználónak. A népszerű Duolingóban is találkozhatunk például illusztratív elemekkel, azonban ott ez a megoldás inkább kiegészítő elemként szolgál, nincs meghatározó szerepe. A Nimbusban található feladatokban mindig egy-egy szituációt látunk, amin a különböző elemekre rápöccintve megjelenik a jelentés, ennek összetettsége pedig szintenként változik” – mondta el.
A Nimbus vizuális elemei egyszerű és barátságos, generatívan alakítható karakterekre épít. Fontos volt, hogy az egyes grafikák által a különböző korosztályok közötti különbségek láthatóak legyenek, de mégis be lehessen illeszteni azokat egy egységes rendszerbe. Így létrejött egy egyszerű módon alakítható keretrendszer, amelyben az egyes figurák könnyedén módosíthatóak.
A projekt egyelőre diplomaprojektként jött létre, de ha úgy adódna, több ember bevonásával Alíz szívesen belevágna annak fejlesztésébe.