fbpx
Nyomj Entert







Térbeli és érzelmi ellentétek | Richard Yasmine

A bejrúti származású Richard Yasmine új, időtlen és szoborszerű kollekciójában a lélek, az érzelmek és a város iránti tisztelgés találkozik a funkcionalitással. A különleges bútordarabok és tárgyak az After Ago elnevezést viselik.

Richard Yasmine belsőépítész és formatervező munkáira jellemző a közel-keleti, különösen a libanoni értékekre és kultúrára való reflexió. Gyakran működik együtt helyi kézművesekkel, a hagyományos technikákat a legújabb technológiákkal ötvözve. Koncepcióiban sokszor megjelenik az emberi test és a pszichológia különböző aspektusaiból merítkező inspiráció, ami bátor, de mégis egyszerű, minimalista formanyelvvel társul.

Ez a tervezői attitűd válik hangsúlyossá legújabb, After Ago nevet viselő kollekciójában is, amelyben a székek és asztalok mellett egyéb használati tárgyak, vázák is készültek. Az After Ago formavilágának megalkotásában a tervező a posztmodern stílusjegyeket az art deco finom, egyszerű vonalaival társította, de a brutalizmus monolitszerű visszafogottsága is megjelenik a tárgyakon, ahogy azt Bejrút építészetében is megfigyelhetjük. A tárgyakat karakteressé alakító, kifinomult boltívek a város iránti tisztelgésként jelennek meg.

Az After Ago bútorok és tárgyak mind kézzel készülnek, olyan anyagokat felhasználva, mint a hab, a könnyűbeton, az akril, az agyag és kő. A fekete-fehér tónusokat váltogató felületek szimbolikus jelentést hordoznak: a fekete az ismeretlen, a kifinomultság, míg a fehér a nyugalom és biztonság, valamint az ártatlanság és az új kezdet jelképeként szolgál. A váltakozó sávokban megjelenő, egymással ellentétes árnyalatok és a hozzájuk fűződő jelentéstartalmak a nézőben is érzelmi kettősséget idéznek elő. Ott van bennük az élet és a halál, a derű és a melankólia, a teljesség és a megtörtség, valamint a szorongás és a nyugodtság érzete – „akárcsak városom, Bejrút lenyűgöző történelmében”, ahogy az alkotó fogalmaz.

Richard Yasmine | Web | Instagram

Forrás: Yellowtrace

Még nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük