Vogue Travel: Útikönyv Lengyelországhoz, ahogyan még nem láttad

A lengyel Vogue novemberi kiadásához különleges, “Vogue Travel” melléklet készült, amit a novemberi nagytestvér mellé ajándékként csatolnak. A kiadvány azonban nem azért különleges, mert plusz pár oldalnyi olvasmány, mely a legszebb lengyel tájakat ismerteti, hanem mert egy olyan szemszögből mutatja be azt, ahogyan még nem láttuk.

Katarzyna Ciejka, a Travelicious blog írója és a Vogue Travel főszerkesztője, illetve Malgosia Minta gasztroblogger nyakukba vették Lengyelországot, és kereken 8 hétig utaztak be öt régiót, északtól egészen délig, hogy egy Lengyelországot bemutató, útikönyvszerű anyagot készítsenek el. Azzal tisztában voltak, hogy a hoteleket és egyéb szálláshelyeket illetően a lengyel design európai szinten kimagasló és ismert, de az kérdéses volt, hogy mi a helyzet a megannyi kis manufaktúrával, a kézműves termékekkel, vagy a reggeli piacokkal? Utazásuk során ezek tették igazán értékessé az anyagok elkészítését és az ország felfedezését, végeredményül pedig  személyes történetekkel kiegészítve, valóban olyan útikönyv készült a lengyel tájakról, ami egy más aspektusból közelíti meg a témát.

„Szeretném, ha ez a kiadvány ihletet adna a lengyelországi utazásokhoz, de beszélgetésekhez is, illetve ahhoz, hogy a leírt termékeket keressük a városi boltokban. Célunk, hogy felhívjuk a figyelmet a lokalitásra, a természetre, a hétköznapinak tűnőre. Változatos és elbűvölő szépsége van hazánknak, érdemes felfedezni” – írja bevezetőjében Katarzyna Ciejka.

A kiadvány gyönyörű fotókkal illusztrálja a történeteket és tapasztalatokat, és tökéletesen érzékelteti a késő nyár és kora ősz ködös reggeleit, a házi finomságok értékét és a lengyel erdők vadregényességét.

Mindezek tetejébe az utazást videófelvételekkel is dokumentálták, így még inkább betekintést nyerhetünk a varázslatos utazásba, és a helyszínek adta életérzésbe.

Nézzetek bele ti is!

Fotók: Katarzyna Ciejka/Travelicious

Vogue Polska | Web | Facebook | Instagram

továbbiak
Rendszerben gondolkodunk – a KÜRT Akadémia jövőálló modellje
community

Nagyon határozott jövőképünk van arról, ahogyan a digitális technológiák felforgatják az értékláncokat – mondja lapunknak Kürti Tamás, a KÜRT Akadémia alapítója, akivel a jövő szakmáiról és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemmel közös projektről beszélgettünk. Interjúnk. A KÜRT Akadémia honlapján az a szlogen fogad minket, hogy a jövő szakmáit oktatják. Ebben az esetben
Kakaóbabtól a szeletig: a csokoládé régi és új története
gasztronómia

Nem túlzás azt állítani, hogy a csokoládét az egész világon ismerik és kedvelik. Bár a kakaóbab csak speciális éghajlati körülmények között terem meg, a feldolgozási módszereknek hála, mindenhol elterjedt. Az évszázadok során jócskán eltávolodtunk attól, ahogy eredetileg fogyasztották, azonban úgy tűnik, hogy lassan visszanyeri fényét – ebben a cikkben a csokoládé,
A hét kedvenc enteriőrjei_85:          Instagram-kiadás
design

A hét kedvenc enteriőrjei_85: Instagram-kiadás

Hétről hétre megosztjuk a legszebb, leginspirálóbb, legkúlabb enteriőröket, melyekre az elmúlt napokban bukkantunk. A szombati kávé mellé tökéletes szemcukorkák következnek, amelyekből a saját lakásunkhoz is ihletet meríthetünk. Valószínűleg nem vagyunk egyedül azzal, hogy az egyik legfontosabb inspirációs forrásunk az Instagram. Most kifejezetten innen gyűjtöttük össze az utóbbi időkben elcsípett, színes