Magdalenę Romanowską belsőépítész egy 19. század végén épült bérházban lévő lakást alakított át grafikusként dolgozó megbízója otthonává, melyet designklasszikusokkal rendezett be, és utazásokon összegyűjtött tárgyakkal és különleges művészeti alkotásokkal tett igazán egyedivé.
Már a lakásra vetett első pillantás egyértelművé teszi, hogy a Varsó Śródmieście negyedében található otthon grafikusként dolgozó tulajdonosa igazi művészetrajongó, aki a tervező, Magdalenę Romanowską csalhatatlan érzékének segítségével keveri az értékesebb műalkotásokat a szentimentális csecsebecsékkel. A bérházat nem kímélte a történelem, a második világháborúban egy jó része leégett, ám később az eredeti tervek alapján újjáépítették azt, és a tulajdonos is a történelmi értékeket nagy becsben tartva újíttatta fel a belső teret és a nyílászárókat. „A megrendelő álma az volt, hogy egy modern enteriőrt alkossunk, miközben az megőrzi és kiemeli a tér eredeti elemeit, beleértve a magas mennyezetet, a halszálkamintás parkettát és a faragott panelekkel díszített ablakkereteket.” – mondja Magdalenę.
A lakás elegáns „csontvázára” a nagyvonalú hatásért csupa nemes, magas minőségű anyagból építkeztek, így az enteriőrben nagy hangsúlyt kap a carrarai márvány, az olajozott tölgyfa és a sárgaréz, amit természetes szövetekkel tesznek lágyabbá. A tárolást okos beépített bútorokkal tették praktikussá, hogy a lakó egy szempillantás alatt elpakolhassa a holmijait a letisztult hatás érdekében. Az étkező és konyha polca például kétoldalú: míg az egyik fele a művészi tárgyaké és a kávéfőzőé, az előtér felőli oldalon előszobaszekrényként funkcionál. Az étkezőben mégsem a polc dominál a térben, hanem a középre került, nagyméretű étkezőasztal és a hozzá párosított klasszikus, Breuer Marcell által 1928-ban tervezett Cesca székek. A helyiség egy monumentális, de üvegezettsége miatt légies ajtóval van elválasztva a nappalitól. A konyhában is az egyszerűség dominál: a fehér, rejtett fogantyús szekrényfrontokra márványpult került, felső szekrények helyett pedig egy óriási tükörrel nagyítják a teret optikailag.
A nappaliba is jutott designklasszikus: a puha, visszafogott színű kanapét egy Le Corbusier által tervezett csővázas fotel, az LC2 egészíti ki. A dohányzóasztal melletti székek is egy ikon újraértelmezései: Jean Prouve Capitol Complexét Pierre Jeannaret szabta át kortárs vonalvezetéssel. A berendezések színvilágát pedig Le Courbusier Les Couleures című színtáblázata ihlette.
A hálószoba minimalista berendezést kapott a nyugalom jegyében, amit többek közt Teresa Pągowska, Józef Pankiewicz és Matthieu Cosse festményei és grafikái dobnak fel. A fürdőszoba főszereplője a carrarai márványból készült mosdókagyló, a falakra pedig egy szándékosan egyszerű, 5x5 cm-es fehér csempét választottak, hogy ne vonja el a figyelmet.
Tervezés: Romanowską Studio | Instagram
Forrás: Label
Fotók: Romanowską Studio és ONI Studio