A fonott bútorok és kosarak története mélyen beleivódott a provence-i Vallabrègues történetébe, azonban Anthony Watson és Benoît Rauzy kellettek ahhoz, hogy újra felélesszék ezt a csodás hagyományt. DIVE cikksorozatunk legújabb epizódjában ismét merülésre invitálunk. Dive in!
Kéthetente megjelenő DIVE cikksorozatunkban alámerülünk az Instagram zavaros vizében, és olyan oldalakat hozunk el nektek, amiket érdemes követnetek.
Az izgalmasabbnál izgalmasabb enteriőröket bemutató Instagram-oldalak az elmúlt időben hatalmas népszerűségnek örvendenek, azonban az egyszeri instagramozó ritkán tekint az esztétikus megjelenés mögé, hogy felfedezze mi is rejlik mögötte. Így könnyedén elszalaszthat olyan történeteket, mint amilyen az Atelier Vime mögött is húzódik.
A kaland 2014-ben kezdődött, mikor az Atelier Vime két alapítója, Anthony Watson és Benoît Rauzy úgy döntöttek, hogy a dél-franciaországi Vallabrègues faluba költöznek. A pár nem sokkal ezután bukkant rá a házra, amely mindörökre megváltoztatta életüket. A Hotel Drujon elnevezésű kúria egy csodálatos, 18. században épült provence-i stílusú épület, hatalmas udvarral, amelyet egy jellegzetes Uzès-stílusú homlokzat szegélyez. Nem mellesleg a helyszínről az is kiderült, hogy korábban kosárfonó műhelyként működött, mint sok más épület ezen a területen a 19-20. században. A környék atmoszférája és a régió múltjának gravitációja szinte rögtön berántotta Anthony és Benoît párosát, annak ellenére, hogy kezdetben csak a házat szerették volna felújítani.
Bár Benoît addig környezetvédelmi tanácsadóként, Anthony pedig stylistként dolgozott, két évvel később már antik fonott és rattan darabokkal kereskedtek, illetve megkezdődött egyedi tervezésű bútoraik elkészítése is. Ehhez nem mást, mint Raphaëlle Hanley-t hívták segítségül, az Yves Saint Laurent egykori bőráru kreatív igazgatóját.
Benoît és Anthony így nem csak a ház, de a teljes régió örökségét szerette volna megmenteni, ugyanis a fonás kultúrája ősidők óta az élet szerves része a Rhône folyó menti, Arles és Saint Rémy de Provence között fekvő félsziget lakói számára. Egy 18. századi felmérés alapján egy ponton a falu 1800 lakosából nem kevesebb, mint 450 fonóipari munkás volt. Ennek ellenére, amikor a pár megérkezett ez az ősi hagyomány régen kiveszett, emlékét csupán a birtok egyes szegletei őrizték, mint a három áztatómedence, melyek a friss fonák számára voltak fenntartva régen.
„A falu élete és a környezet, valamint a növények közötti kapcsolat. (...) Ezt a fajta harmóniát el kell magyaráznunk az embereknek, hogy megmutassuk, lehetséges és nem veszett el örökre. Még van időnk tenni valamit. Amikor valamit készítünk, azt azért tesszük, hogy időtálló termékeket állítsunk elő, fenntartható módon. Olyan tárgyakat, amelyeket átadhatunk a gyermekeinknek, vagy talán a saját unokáinknak is. Ez fontos” – fejtette ki Benoît Rauzy a projekt misszióját.
Ha szeretnél még jobban elmerülni az Atelier Vime világában, nézd meg a House&Garden YouTube-csatorna videóját és szívd magadba Provence lírai atmoszféráját.
Két hét múlva egy újabb Instagram-oldal háttértörténetével jelentkezünk, addig is merüljetek el DIVE sorozatunk előző részében, amelyben a 36 Days of Type kezdményezést ismerhetitek meg közelebbről.
Atelier Vime | Web | Instagram
Forrás: ateliervime.com, Openhouse magazine, The New York Times