A tökéletes, csillogó szépségszalonok hegemóniája már a múlté, egyre jobban begyűrűzik egy valódibb, indusztriális koncepció, amely a felszín alatt megmutatja: a szépség újraértelmezhető. A varsói TEN Salon is ezt a filozófiát vallja, ami ezúttal az enteriőrben is visszaköszön Julia Brimer interior designer közreműködésében.
A Poznańska 24. szám alatti elhagyatott gyárépületben korábban a Kosmos klub működött, amelynek enteriőre megtartotta azt az indusztriális jelleget, amit a korábbi évtizedek képviselt. Ezt kihasználva Julia Bimer újra felhasználta azokat az elemeket, amikre egy fodrászüzletben is – bár első gondolatra rendhagyó módon – de mégis szükség lehet. Így maradt meg a klubhoz kialakított konyhai szellőzőrendszer, illetve a betonpadló, a fehérre festett téglafal és a klasszikusan ipari környezetet idéző fém alkotórészek is. Ahogyan már említettük, a tér hűen képviseli a TEN márka filozófiáját és kiemelt figyelmet fordít a fenntarthatóságra, ebből fakadóan egyértelmű szempont volt a hely minimális átalakítása és a korábbi terek átörökítése – ami spórolási szempontból sem utolsó. A varsói enteriőr tökéletes példája annak, hogy hogyan lehet költséghatékonyan, értékteremtően, de mégis trendi eredménnyel kialakítani egy üzlethelyiséget.
Egy fodrászszalonban kiemelt figyelmet kapnak a kozmetikai termékek csomagolásai, amiknél valljuk be esztétikai szempontból szerencsés, hogy begyűrűzött a minimalizmus. A TEN Salon termékei szintén befolyásolták a térben megjelenő elemek anyagválasztását, így az egyszerű, fekete márkalogóval ellátott alumínium palackok adták a kiindulópontot. Ez a választás annyira radikális volt, hogy a lengyel lámpagyártó Lexvala kifejezetten ehhez a belső térhez gyártott alumínium lámpákat, nem pedig acélból, mint általában.
Julia Bimer és a TEN Salon vezetője, Łukasz Mazolewski mindketten látták, hogy a művészet rendhagyó, de mégis fontos szerepet tölt be az tér karakterét illetően. Az egyik kirívó darab Michała Slezkin "Gorgona" c. festménye, ami egy véletlennek köszönhetően maradt a szalon falai között. A mitologikus Medúzát ábrázoló festmény színeiben és témájában is passzol, nem beszélve arról, hogy elhelyezéséből fakadóan a térrel is eggyé válik. A másik jelentős művészeti alkotás a Marek Bimer által tervezett lámpa-szobor, amely személyes lenyomata Julia Bimer munkásságának, hiszen célja minél több projektjében felhasználni édesapja kreációit.
A falak nagy részét olasz, fehér 10x10 cm-es csempével borították, amihez fekete fugát használtak – ez erős ritmust ad és megtöri az óriási gyárjellegű felületeket. Nagy kihívás volt a csaptelepek és a zuhanyoszlop beszerzése, amiket végül Új-Zélandról importáltak – ezeken és az USM könyvespolcon felül viszont minden másodkézből, vagy vintage boltokból került a szalon falai közé, ami még egyedibbé varázsolja ezt az amúgy sem unalmas koncepciót.
Fotók: Oni Studio
TEN Salon | Web | Facebook | Instagram
Julia Bimer Interior Architecture | Facebook | Instagram
Forrás: Label Magazine