Vágóhídból kulturális központ és kortárs művészeti galéria

Vágóhídból kulturális központ és kortárs művészeti galéria

A 19. században épült, Ostrava központjában található vágóhíd egy rendhagyó kulturális központ formájában született újjá, mely többek között a Plato kortárs művészeti galériának ad otthont ezentúl.


A neves lengyel építész, Robert Konieczny és stúdiója, a KWK Promes nevéhez köthető az átalakítás: az épület jellegének megőrzése mellett annak modernizálására is törekedtek, így meghagyták az eredeti téglafalakat, ugyanakkor hat egyedi forgó fal beépítése mellett döntöttek. A falak szükség szerint összekapcsolhatják a kiállítótermeket és a szabadtéri tereket. A kiállítótereken kívül az első emeleten található területet oktatási tevékenységek, koncertek vagy előadások számára tartják fenn, de egy kávézó is helyet kapott a felújított épületben.


Képek: City Hall of Ostrava
Fotók: Lukáš Kaboň

Forrás: CZECHDESIGN


továbbiak
Hétköznapi tárgyak brutalizmusra hangolva
design

Hétköznapi tárgyak brutalizmusra hangolva

Sofia Alvarado hétköznapi tárgyakat álmodott újra brutalista stílusban. A tervező a BRUTANTES kollekció darabjainál látványos barackszínnel tompítja a geometrikus formák szigorát. A brutalista stílust igazán csak az elmúlt években kezdték értékelni a designkedvelők. Népszerűségének egyik oka a funkcionalitása: a minimalizmushoz hasonlóan arra törekszik, hogy a lehető legegyszerűbb formában szolgálhassa a
Twisted #4 – Ételfóbiák
fotográfia

Twisted #4 – Ételfóbiák

Kifordított ételélményeinket taglaló korábbi cikkeinkben megmutattuk a furcsa, bizarr, helyenként undorító ételkombinációkat vagy éppen állagokat. Van azonban, amikor a bennünk lévő ellenállás érzete még erősebb: ezek a különböző ételfóbiák, amikről ismét a gasztrofotózás segítségével gondolkodunk. Mi előre szóltunk! Mindannyiunk számára léteznek olyan ételek, amelyek láttán borsódzik a hátunk. Lehet ez
A groteszk árnyalatai - így látta a '80-as évek Budapestjét egy holland fotográfus
fotográfia

A groteszk árnyalatai - így látta a '80-as évek Budapestjét egy holland fotográfus

Ablakrácson kapaszkodó és járdán kúszó férfiak, szétesett autók és hajlott lámpaoszlopok, kicsavarodott testhelyzetek és szürreális szituációk. A holland Hans van der Meer 1980-as évekbeli, részben eddig sosem látott budapesti fényképei most visszatértek a magyar fővárosba. Hans van der Meer azon kevés nyugati-európai fotográfusok egyike, akik hosszabb időt töltöttek el a