A lengyel Vogue két nagyon meglepő borítóval állt elő áprilisra

A lengyel Vogue két nagyon meglepő borítóval állt elő áprilisra

A Vogue Polska egyik áprilisi címlapja Małgorzata Mirga-Tas lengyel-roma művésznő munkája, aki Lengyelországot képviseli az idei Velencei Biennálén, és akiről részletesebben is beszámoltunk cikkünkben.


A Vogue magazinokra sokáig “csupán” divatbibliaként tekintett a világ, azonban a számos országban kiadott lapszámok rengeteg progresszív változáson mentek keresztül, így a divat bemutatása mellett egyre nagyobb figyelem irányul a művészet, design, és megannyi tárdsadalmi kérdés, aktuális probléma boncolgatására is. Az áprilisi Vogue Polska két különböző borítóval jelentkezik, az egyik Małgorzata Mirga-Tas lengyel-roma művésznő munkája, a másikat Yelena Yemchuk divatfotós és festőművész készítette, aki munkáiban az ukrán kultúrára utal.

Małgorzata Mirga-Tas munkája
Yelena Yemchuk munkája

Forrás: Vogue Polska

továbbiak
Ezeket várjuk a Velencei Biennálén | A régióban 1.
art

Ezeket várjuk a Velencei Biennálén | A régióban 1.

2022-ben újra a művészet körül forog minden Velencében, hiszen április 23-án startol az 59. Velencei Biennálé. Most induló sorozatunkban a régió és a nemzetközi színtér legizgalmasabbnak ígérkező projektjei közül mutatjuk be hétről hétre, hogy mi melyik kiállításokat, hivatalos kísérő eseményeket és pavilonokat várjuk legjobban. Tartsatok velünk, és az első részben
Kicsit retro, kicsit punk – Íme, a Look Back and Laugh könyvkiadó
east

Kicsit retro, kicsit punk – Íme, a Look Back and Laugh könyvkiadó

Kicsit retro, kicsit punk – Zoran Pungerčar ezt az életérzést a tipográfia és a rizo nyomtatás őszinte csodálatával társította, hogy létrehozza saját művészeti könyvkiadóját. A projekt kísérletező és szabad filozófiáját annak elnevezése is magában hordozza, a kiadó ugyanis egy Minor Threat dalból kapta a nevét. Íme, a Look Back and Laugh!
Kulturális központtá alakított egy harmincas évekbeli mozit a 3LHD
art

Kulturális központtá alakított egy harmincas évekbeli mozit a 3LHD

A 20. század elején számos filmszínház épült Zágrábban, azonban húsz évvel ezelőtt berobbantak a modern multiplex mozik, és korábbi változataik fokozatosan elkezdtek megszűnni – az elhanyagolt épületek pedig romlásnak indultak. Az 1939-ben épült Uraniával is ez történt, mígnem a 3LHD építészei közösségi térré alakították. Az épület betonszerkezete nagyszerű állapotban maradt, beleértve