Az idei Velencei Képzőművészeti Biennálén a Ludwig Múzeum Keresztes Zsófia Az álmok után: merek dacolni a károkkal című kiállítását mutatja be. A Magyar Pavilon kiállítása négy nagyobb egységben igyekszik körüljárni múlt és jelen jövőhöz való ambivalens viszonyát és az identitás megtalálásának körülményeit.
A művész és Zsikla Mónika kurátor által közösen kidolgozott tematika tökéletes reflektál az idei Biennále központi kiállítása, a The Milk of Dreams (Álomtej) témájára, melynek egyik fókuszában a testek metamorfózisa áll. A kiállítás koncepciója a művész egy korábbi kiállításához kapcsolódóan Arthur Schopenhauer sündisznó-dilemmájához nyúlik vissza. A filozófus, majd a későbbiekben Freud és a modern pszichológia képviselői által gyakran használt metafora az intimitás természetét hivatott érzékeltetni. Az ember mint társadalmi lény képtelen arra, hogy egyedül éljen, ezért folyamatosan keres másokat, akikkel megoszthatja a gondolatait, az érzéseit és szeretetét.
![](https://hypeandhyper.com/content/images/2022/06/ZsofiaKeresztes.PhotobyEvaSzombat.01-1989x3000.jpg)
![](https://hypeandhyper.com/content/images/2022/06/ZsofiaKeresztes.PhotobyEvaSzombat.02-3000x1989.jpg)
![](https://hypeandhyper.com/content/images/2022/06/VB_HU_Zsofia_Keresztes_Monika_Zsikla_David_Biro_01-2-2000x3000.jpg)
Fotók: Dávid Biró, Szombat Éva
Forrás: Sajtóanyag