Ha azt halljuk, animáció, hajlamosak vagyunk valami komolytalan, már-már gyerekes tartalomra gondolni. A szó hallatán általában a mesék világa elevenedik meg előttünk, valami kedves és a valóságtól elrugaszkodott történet: sok esetben – legtöbbször tévesen – rajzfilmnek gondoljuk az animációs filmként aposztrofált mozgóképes alkotásokat, s úgy tekintünk rájuk, mint ami csak gyerekeknek való, a felnőtteknek ciki.
Mindegy, hogy animációs vagy élőszereplős filmről beszélünk, a lényeg mindig a történet: szerethető vagy épp ellenszenves szereplők változását figyeljük, belehelyezkedünk a teremtett szituációba, fejben mi magunk is döntést hozunk egy-egy vízválasztó jelenetnél. Absztrakt vagy nagyon is konkrét üzenetek átadására egyaránt alkalmasak az animált illusztrációk. A képernyőn megmozduló szereplők nemcsak saját magunk megértésében segíthetnek, hanem arra is alkalmasak, hogy általuk könnyebben és gyorsabban megértsünk bizonyos folyamatokat. Egy új, ismeretlen alkalmazás, számítógépes program megismerésében sokat segíthetnek az életre keltett illusztrációk, melyek sorvezetőként fogják a felhasználó kezét: a kijelzőn megelevenedő figurák instrukcióit követve egyszerűbbé válik a jegykiadó automata, egy újféle terméket vagy szolgáltatást kínáló webshop használata, a vásárlás menete. Ilyen és ehhez hasonló projekteket gyűjtöttünk össze Azerbajdzsántól Varsóig.
Mayer Kitti
designteoretikus
Ticketsetup | Baku, Azerbajdzsán
Weerlig Studio
Winelivery | Milánó, Olaszország
Studio Ianus
Beeline & The Village | Moszkva, Oroszország
TRUD AGENCY
Google MyConcerns | Austin, USA
Brian Gossett
Brevio | Varsó, Lengyelország / Stockholm, Svédország / London, Egyesült Királyság
Ilona Rybak
Mac Wojcik
sigh jones