Hosszú idő után ismét Wes Anderson lázban fog égni a filmes világ, ugyanis nem kell már sokat várni, hamarosan debütál a The French Dispatch. A film cselekménye egy amerikai újságíró külföldi irodája köré összpontosul, és a várakozásokat figyelve minden idők „legwesandersonosabb” filmjének ígérkezik.
Ahogyan az lenni szokott, Wes Anderson filmjeinek különlegességét a gondosan megtervezett és egyedi ízléssel berendezett díszletek adják. Így most is komoly erőket mozgattak meg a már ismert Wes Anderson világ rekonstruálásához. Ahogyan a korábbi The Grand Budapest Hotel vagy a Moonrise Kingdom filmeknél is megfigyelhettük, a The French Dispatch díszlete is a helyszín, jelen esetben Angoulême francia városka érintetlen bájával válik egyedivé. Emellett a kávéházi jeleneteket a londoni 180 The Strand stúdióban vették fel.
A film art directora, Kevin Timon Hill elmagyarázta hogyan sikerült egy Londoni stúdióban ismét felépíteni az Andersonra jellemző fikciós világot. Elmondása szerint a film díszlete alapvetően egy szűkös világot testesít meg, miközben egy működő kávézóban játszódik. A szűkös érzet megteremtése érdekében olyan különös megoldásokhoz nyúltak, mint például a linóleum szegély magasabbra állítása.
Az art director – aki legutóbb A kutyák szigete című filmben dolgozott Wes-sel – elmondása szerint a film az élőszereplős jellegéből adódóan teljesen más tempót diktált, mint amilyen a stop-frame animációs filmnél volt. A feladat itt már sokkal inkább az volt, hogy A kutyák szigeténél megszokott részletekbe menő alaposság – a technikai háttér és a díszletek tökéletessége – az élőszereplős helyzetben is szem előtt maradjon.
A The French Dispatch irodája valójában egy építészeti illúzió. Bár egy nagyon valóságos robogó halad el mellette az utcán, és a harmadik emelet egyik ablakán egy zsörtölődő szerkesztő látható, az épület tetejére rögzített betűsor alig több mint egy méter széles. Ugyanis a valóságban is megtalálható Angoulême városka mellett ebben a filmben is grandiózus méreteket ölt a díszlettervezők munkája. A díszlettervező cég vezetője, Simon Weisse szerint „még ezt is megalkothatta volna a CGI-ban” a rendező Wes, azonban ő modelleket akart. Valószínűleg ez az ösztönszerű ragaszkodás az, ami miatt ezek a filmek egy másik kategóriát képviselnek. Tiszteletben tartják az emberi kéz alkotta minőség hozzáadott értékét.
A The French Dispatch várható sikere így nem csak az “A” kategóriás színészek – mint például Bill Murray, Elisabeth Moss, Timothée Chalamet, Frances McDormand és Léa Seydoux – jelenlétének lesz köszönhető, hanem sokkal inkább a Wes Andersonnál már megszokott díszletek atmoszférája és a stáb látásmódja vonzza majd a tekinteteket a mozivászonra novemberben.
Az igazán elszánt Anderson rajongók most nemcsak a francia kisvárost, Angoulême-t ostromolhatják, hanem a London szívében található 180 The Strand kreatív stúdióban felépített kávézó eredeti díszleteit is megtekinthetik.
Forrás: The Spaces, Fast Company